Jak zrobić podsumowanie roku szybko i efektywnie. Praktyczna instrukcja.

Podsumowanie roku w 2 krokach

Podsumowanie roku należy traktować, jako niezbędne narzędzie, żeby wyciągnąć właściwe wnioski z dotychczasowych działań i zaplanować nowy rok, półrocze czy dowolny inny okres, w którym będą realizowane nowe projekty.

W social mediach przyjęło się, że jest to okazja do chwalenia się przed odbiorcami wynikami, osiągnięciami, tworzenia atrakcyjnego contentu. Nie neguję tego, bo każdy robi to, co uważa. Natomiast moim celem jest pomóc Wam zrobić podsumowanie w biznesie oraz projektach prywatnych, aby Wasze działania były skuteczne i efektywne. O to bowiem przecież w prowadzeniu biznesu chodzi.
Natomiast zrealizowane prywatne projekty mają wpływ na zadowolenie z życia i odczuwanie spełnienia.

Na początek ważna uwaga-podsumowań nie robi się po to, aby się negatywnie oceniać i zaniżać swoją sprawczość, bo coś nie wyszło i jesteśmy do niczego.

Błędem jest też odcinanie się od błędów i ich wypieranie. Dlatego należy to przepracować i dopiero zamknąć. Nie można zaklinać też rzeczywistości, że np. wcale nie było tak źle. Do faktów, które miały miejsce trzeba podejść na zimno z dystansem. W związku z tym pracujemy na faktach i liczbach.
Należy dojść do przyczyn, bo jeśli tego nie przepracujesz, to będziesz powielać błąd.


Instrukcja jak zrobić podsumowanie roku w 2 krokach.

Wypisz wszystkie Twoje działania na osobnych arkuszach z podziałem na trzy grupy:
1. Zrealizowane, zakończone.
2. Rozpoczęte, ale nie zakończone.
3. Zaplanowane, ale nie rozpoczęte.

Określ sukcesy i porażki. Każdą z grup analizuj oddzielnie, wypisując odpowiedzi na pytania:
1. Działania zrealizowane
– Czy zakończyło się sukcesem, czy porażką?
– W jakim zakresie został zrealizowany zakładany cel.
– Co wpłynęło na sukces/porażkę.
– Jak można to poprawić.
– Czego powinno być więcej lub mniej.
– Jakie wnioski można przełożyć na inne lub podobne projekty planowane w przyszłości.

2. Rozpoczęte, ale nie zakończone
• Na jakim etapie jest obecnie projekt?
• Czy jest realizowany zgodnie z planem?
• Jakie przeszkody/ułatwienia się pojawiły w trakcie jego realizacji?
• Co wymaga poprawy?
• Podjęcie decyzji, czy projekt będzie kontynuowany w nowym roku.

3. Zaplanowane, ale nie rozpoczęte
• Jaki jest powód, że działania nie zostały rozpoczęte.
• Decyzja czy projekt będzie realizowany w nowym roku.

• Otrzymujesz wiedzę na temat skuteczności swoich działań oraz mocnych i słabych stron.
• Masz już przeprowadzony wstępny etap do planowania nowego roku.

Podsumowanie:

Przełom roku to tradycyjnie czas różnego rodzaju podsumowań.
Czy warto je robić?
Jeżeli zależy Ci na rozwoju, podjęciu nowych działań, odnalezieniu swoich mocnych stron, zdiagnozowaniu słabych, to zdecydowanie jest to dobry moment.
A jeśli prowadzisz firmę, to wręcz niezbędne narzędzie do planowania nowych działań.
Jak to zrobić w nieskomplikowany sposób dosłownie w 2 krokach opisałam powyżej.

Przeczytaj także, jak podsumowanie starego roku potraktować jako wstęp do planowania nowego roku.

Jeżeli potrzebujesz szczegółowej, całościowej analizy swojego biznesu lub poszczególnych działań, które przeprowadziłaś w starym roku, np. kampanii sprzedażowej, komunikacji na social mediach, promocji biznesu.
Chcesz podsumować działania w Twojej firmie, znaleźć mocne i słabe strony, poznać nowe kierunki działania, aby zaplanować właściwie nowy rok,
skorzystaj z konsultacji biznesowych ze mną:

Oferta konsultacji, jak przeprowadzić podsumowanie starego roku, kwartału lub dowolnego innego okresu realizacji projektu.
Pole wymagane
Pole wymagane

Podobne wpisy

Dodaj komentarz