JAK PLANOWAĆ POSTY NA BLOGA ?

Jak planować posty na bloga. Trzy elementy skutecznego tworzenia wartościowych treści.

 O korzyściach z planowania postów na bloga, pisałam już jakiś czas temu w artykule:

Dlaczego warto planować posty na bloga?

Tam dowiecie się, dlaczego warto z wyprzedzeniem wymyślić i opracować plan publikacji treści na Waszego bloga. Dziś zajmiemy się tym, jak to zrobić.

JAK PLANOWAĆ POSTY NA BLOGA.

W procesie przygotowywania artykułów do publikacji, biorę pod uwagę trzy zasadnicze elementy, które i Wam chciałabym zaproponować:

  1.  Popularność.
  2.  Sezonowość.
  3.  Celowość.

1. Popularność.

Mam tutaj na myśli tematykę i posty, które generują najwięcej wejść na naszą stronę. Należy je wyłuskać i kolejne treści tworzyć w oparciu o tę wiedzę.

Jak to zrobić? Poprzez takie narzędzia jak:

  • Analiza statystyk w Google Analytics, czyli dedykowanym narzędziu do zbierania różnego rodzaju danych z naszej strony.
  • Google Search Console, które oprócz raportów pokaże nam również ewentualne techniczne problemy naszej strony.
  • Wtyczka Google Analytics Dashboard for WP (GADWP). Przy jej pomocy uzyskamy na bieżąco podstawowe dane o naszej stronie z ostatnich 30 dni. A to wszystko w kokpicie WordPressa, bez potrzeby logowania się do zewnętrznego narzędzia.

Statystyki pokażą, które posty są najpopularniejsze. Warto więc poszerzać tę tematykę o nowe treści, a może stworzyć nawet pewien cykl.

 

2. Sezonowość.

Niektóre tematy, są najchętniej poszukiwane przez czytelników sezonowo. Dotyczy to treści związanych z porami roku, świętami i konkretnymi miesiącami. Dlatego warto z wyprzedzeniem przygotować sobie taki plan pamiętając, że treść potrzebuje czasu, aby się wypozycjonować w wyszukiwarce. Należy ją więc opublikować z jakimś wyprzedzeniem. U siebie obserwuję, że moje evergreeny, czyli posty o największej liczbie wyświetleń, to takie sprzed roku, dwóch a nawet trzech lat. Jeżeli są to treści uniwersalne lub aktualizujemy je co jakiś czas, to głównie one będą pracowały na dużą liczbę odsłon.

Trzy wskazówki jak planować artykuły na bloga i do mediów społecznościowych
przybory do planowania

3. Celowość.

Biorąc pod uwagę ten aspekt, pytamy się sami siebie: co chcemy osiągnąć publikując określone posty na blogu ?. Cel prowadzenia bloga, w zasadzie mamy wyznaczony od samego początku. Tylko, że na przestrzeni czasu, na pewno będzie się on zmieniał. Konsekwencją tego będzie również zmiana charakteru i tematyki postów. I to jest zupełnie naturalne, bo świadczy o naszym rozwoju. Szczególnie, kiedy bloguje się od wielu lat.

Mój poprzedni blog na początku był takim klasycznym pamiętnikiem. Publikowałam na nim szeroko rozumiany lifestyle, wspomnienia i inspiracje związane z wydarzeniami w moim życiu. Kiedy zaczęłam prowadzić planer, blog przeszedł totalną metamorfozę. Zmieniłam platformę, nazwę i tematykę. Kategoria Lifestyle pojawia się tu nadal, jest jednak już bardziej ukierunkowana. Moim priotytetem stało się edukowanie oraz inspirowanie w temacie zarządzania czasem, planowania, lepszej organizacji codzienności, wyznaczania osobistych celów i ich realizacji.

Zobacz bezpłatne materiały, które przygotowałam dla Ciebie

Podejmowane przeze mnie działania zmierzają więc w tym celu. Tym samym artykuły na blogu i treści w social mediach realizuje według  określonego planu. Ta strategia oczywiście zmienia się, w zależności od celu, jaki chcę aktualnie osiągnąć. A służą temu cykliczne podsumowania. Obecnie będę je przeprowadzała w rytmie kwartalnym, więc zmiany mogą być dość często.

Jak Ty, masz zabrać się do planowania postów na bloga?

Dzisiaj, gdy czytasz ten artykuł zadaj sobie pytanie:

Co chcę osiągnąć na swoim blogu? Jaki efekt pragnę uzyskać w najbliższym czasie, publikując tam swoje treści?

  •  Szczególnie promować określoną tematykę?
  •  Kierować odbiorców do swojego sklepu?
  •  Wzmacniać swoją pozycję jako eksperta w jakiejś dziedzinie?
  •  Zachęcić do podjęcia wyzwania, udziału w jakiejś akcji?
  •  Zarabiać na współpracach, polecając czytelnikom produkty partnerów?
  • Dostarczać rozrywki, wzruszeń, inspiracji?

Możliwości jest wiele. Ty sam musisz określić swój cel. Chyba, że chcesz skorzystać z czyjejś profesjonalnej pomocy lub życzliwej opinii. Zawsze możesz napisać do mnie:

kontakt@mamnatoplan.pl

Po co i w jaki sposób planować treści na bloga
plannery

Mój cel na najbliższy kwartał, to promocja nowego produktu, który już powstaje. Będzie to e-book o tym, jak rozprawić się z problemem odwlekania.

Masz problem z realizacją swoich planów i marzeń? Ciągle odkładasz je na później?

“Zrobię to później, załatwię to w przyszłym tygodniu…”

To najczęstsze formuły, które stosujemy przy odkładaniu zadań lub obowiązków w czasie.

Czy Tobie zdarza się często zwlekać z czymś, przekładać i odwlekać?

Jeżeli odpowiedziałeś na to pytanie twierdząco, to jesteś w dobrym miejscu. Zapisz się na listę oczekujących na e-book.   

Zapisując się na listę oczekujących :

  •  otrzymasz bezpłatny  rozdział e-booka,
  •  dostaniesz powiadomienie o sprzedaży,
  •  podaruję Ci atrakcyjną  zniżkę, tylko dla zapisanych.

Podobało się ? - Kliknij, otrzymasz nowe posty
Nowe posty na email
Otrzymuj powiadomienia o nowych postach

26 thoughts on “JAK PLANOWAĆ POSTY NA BLOGA ?

  1. Bardzo interesujący i przydatny wpis 🙂 Warto zrobić sobie taki audyt, aby sprawdzić, czy idzie się w dobrym kierunku i rzeczywiście wykorzystuje cały potencjał bloga 🙂

  2. Bardzo ciekawy wpis, w końcu jasno i przejrzyście widzę, gdzie popełniam błędy. Muszę koniecznie zastosować się do Twoich porad i zacząć planować, a nie jak do tej pory raczej działać spontanicznie 🙂

  3. Ja również planuje swoje treści, chociaż czasami zdarza mi się je modyfikować. Planowałam inny wpis, w międzyczasie urodziła się przeprowadzka w naszym życiu, chciałam się podzielić z trudnościami jakie napotkałam i już coś wyskoczyło nieplanowo. Natomiast tak zwykle planuje treści. Daje mi to obraz jak często pisze na dany temat. Bądź w jakiej kategorii publikuje najwiecej.

    1. To jest oczywise, że ten plan modyfikujemy, bo blog to żywy organizm. Ma być aktualny, reagować na wydarzenia i zmiany w naszym życiu.

  4. Zawsze staram się je planować, niestety czasem czasowo zakładam za dużo i nie wyrabiam się w czasie ale już coraz lepiej mi idzie i z tym

  5. Przyznaje, że kieruję się wymienionymi przez Ciebie kryteriami. Co tydzień w poniedziałek staram się rozplanowywać posty na cały tydzień, a czasem nawet i dłużej. Znacznie ułatwia to pracę 🙂

  6. Nie planuję postów z wyprzedzeniem, bo tak naprawdę nie wiem, na jaką książkę będę miała w danym momencie ochotę, a zatem zdaję się na potrzeby czytelnicze i na bieżąco publikuję wrażenia po spotkaniu z książkami. 🙂

  7. Pochylę się nad tymi “najlepszymi postami”, bo faktycznie popłynęłam ostatnio w całkiem innym kierunku, niż ten początkowy, a czytelnicy przyszli do mnie z jakiegoś powodu.

    1. Jeżeli ten nowy kierunek przynosi efekty w postaci zadowalającej Cię liczby czytelników, to jest OK. Bo Czytelnicy przychodzą i odchodzą, to jest normalne. A zawsze możesz też wprowadzić naprzemienność publikowanej tematyki.

  8. Ja nie planuję jakoś bardzo szczegółowo, ale zawsze mam na swoim pulpicie bloggera kilka wersji roboczych gotowych do publikacji. Tematyka faktycznie jest zależna od pory roku i okoliczności, ale to oczywiste. Chyba nikt nie pisze latem o feriach zimowych 😉

    1. Podkreśliłam, że przy sezonowych postach, trzeba pamiętać, aby dać im czas na wypozycjonowanie się. Latem można przygotować post o feriach i mieć go na zapas 🙂

  9. Ciekawy wpis. Sama mam blog i sklep. Podobnie jak Ty odsyłam do produktów na końcu wpisu. Zastanawiam się jak oprócz tych odsyłaczy czy całych postów poświęconych produktom, jeszcze fajniej reklamować rzeczy w sklepie. Chętnie u Ciebie to podejrzę.
    Co do zaś samego meritum postu, to ja mam łatwo, bo zaczęłam pisać o modzie. Jak mi się kończy moja kreatywność, sięgam do magazynów mody sprzed roku, przegądam je i zawsze coś ciekawego wpadnie mi do pokazania, czy opisania na blogu. I tak jak Ty, śledzę Google trendy, do robienia dobrego SEO.
    Pozdrawiam ciepło

    1. Cieszę się, że tak świadomie przygotowujesz treści. Wtedy Ty masz satysfakcję z dobrze zrobionej roboty, a czytelnicy wartościowe treści.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.