Jak zostać Wirtualną Asystentką w 3 krokach

Od 4 lat pracuję zdalnie, prowadząc swoją zarejestrowaną firmę jako przedsiębiorca w branży marketingu internetowego. Przeszłam drogę od pojedynczych zleceń do pełnego zakresu usług w ekspresowym tempie. Niewiele osób wie, że zaczynałam swoją pracę w on-linie jako Wirtualna Asystentka.  W tym artykule podzielę się swoją historią i tipem, jak zostać Wirtualną Asystentką w 3 krokach.

Moja historia od Wirtualnej  Asystentki do Specjalistki
Marketingu Internetowego

W 2020  roku pracowałam jeszcze na etacie i bałam się, jak cholera pójść na swoje, choć o tym marzyłam od zawsze. Paradoksalnie sytuacja z covidem pomogła mi w moich planach. W moim urzędzie pod przymusem tej trudnej sytuacji jednak zgodzono się na pracę zdalną i mogłam poczuć, jak to jest pracować w domu.

 Wtedy już mocno poczułam, że dłużej nie chce odkładać swoich planów. Zaczęłam pracować nad swoim pierwszym produktem  e-bookiem, zaczęłam bywać w miejscach, gdzie byli przedsiębiorcy prowadzący biznes on-line i … dostałam pierwszą propozycję współpracy na usługi WA. To był październik 2020 roku. 
Zaczęłam rozglądać się za innymi klientami i pracować dla nich równolegle z etatem. Kiedy dosżłam do poziomu, że brakowało mi mocy przerobowych, zwolniłam się z bardzo dobrze płatnego etatu (kwiecień 2021 r.) i otworzyłam JDG.

Pracując jako WA, zaczęłam już od razu udzielać konsultacji z prowadzenia social mediów i robić audyty kont na IG, bo tam rozwinęłam swoje konto, które prowadzę do dziś (https://www.instagram.com/mamnatoplan_)
i pozyskuję głównie z niego klientów.
Naturalną koleją rzeczy zaczęłam pracować jako mentorka kobiecych biznesów, zorganizowałam też już kilka mastermindów biznesowych
i typowo pod rozwój konta na Instagramie. Na swoim koncie mam około 100 konsultacji biznesowych, których udzieliłam.
Dzisiaj spełniam swoje marzenia, które odkładałam zbyt długi i doradzam innym kobietom, jak zacząć i rozwijać swoją firmę w internecie oraz lokalnie.

Wirtualna asystentka to osoba, która świadczy usługi administracyjne i pomocnicze na odległość. Dzięki rozwojowi technologii, praca zdalna stała się standardem, a wirtualne asystentki są coraz bardziej poszukiwanymi specjalistkami. Ich zadania są bardzo zróżnicowane i zależą od potrzeb klienta. Mogą obejmować m.in.:

  • Zarządzanie kalendarzem, np.: umawianie spotkań, zarządzanie czasem.
  • Obsługa poczty elektronicznej, np.: odpowiadanie na maile, organizacja korespondencji.
  • Tworzenie treści, np.: pisanie artykułów, postów na bloga, opisów produktów.
  • Marketing w mediach społecznościowych, np.: prowadzenie profili firmowych, tworzenie kampanii.
  • Obsługa klientów, np.: udzielanie informacji, rozwiązywanie problemów.
  • Asystowanie w prowadzeniu projektów, np.: zbieranie informacji, przygotowywanie raportów.
  1. Komunikatywność. Niezbędna dla procesu pozyskiwania klientów, negocjowania warunków umowy, późniejszej obsługi czy komunikowania swoich granic i wychodzenia z trudnych sytuacji.
  2. Chęć do ciągłej nauki i podnoszenia kompetencji. To, czego dziś nie umiesz, możesz się szybko i nawet bezpłatnie nauczyć, o ile masz taką naturalną predyspozycję
  3. Dobra organizacja pracy. Tu nie ma przestrzeni na prokrastynację i zawalanie terminów. Zadania dla klientów mają swój deadline często krótki, więc zarządzanie sobą i czasem to podstawowa umiejętność.

Najważniejsze umiejętności twarde to:

  1. Obsługa komputera. Wszystkich zaawansowanych narzędzi z czasem możesz się nauczyć, jeżeli na wstępie masz znajomość pakietu Office, narzędzi do zarządzania projektami, kalendarzy online, oraz różnych platform komunikacyjnych, choćby na poziomie podstawowym.
  2. Umiejętność pisania. W biznesie tworzy się dużo korespondencji, pism, dokumentów czy komunikuje z klientami za pomocą social mediów.
  3. Doświadczenie w pracy biurowej, obsługa klientów, poczty firmowej, organizacji wyjazdów, obsługa podwykonawców  kontrahentów.

Praca jako Wirtualnej Asystentki to świetna okazja do zdobycia niezależności finansowej i zawodowej satysfakcji. Wymaga to jednak zaangażowania, ciągłego rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności. Jeśli jesteś osobą komunikatywną, zorganizowaną i lubisz pracować samodzielnie, to takie zajęcie może być dla Ciebie idealne.

Pobierz mój bezpłatny poradnik „Jak zostać Wirtualną Asystentką w 3 krokach” i odkryj, jak szybko
i łatwo możesz zacząć zarabiać w domu.

W Poradniku znajdziesz szczegółowe wskazówki dotyczące:

  • Jak zidentyfikować swoje mocne strony i kwalifikacje.
  • Jak stworzyć atrakcyjną ofertę na usługi.
  • Jakie działania marketingowe są najbardziej skuteczne dla wirtualnych asystentek.

To wszystko, co musisz wiedzieć na początek, żeby już zacząć proces zdobycia pierwszego klienta.


Podobne wpisy

Dodaj komentarz