Po co usuwać obserwatorów na Instagramie

Usuwanie obserwatorów na Instagramie

Rozwój konta na Instagramie zależy w dużej mierze od zaangażowania jego fanów. Usuwanie obserwatorów na Instagramie, (mowa tutaj będzie o tych nieaktywnych) będzie więc wskazane, aby podnieść właśnie ten wskaźnik.

Na Instagramie ważny jest wskaźnik  zaangażowania fanów tzw. engagement rate. Pokazuje on, jaki procent fanów jest rzeczywiście aktywnych na Twoim koncie. Jest to wskaźnik, który m.in. poddają analizie  firmy zlecające reklamę lub nawiązujące współpracę  z influencerem. Wskazuje on, w jakim rzeczywiście zakresie  na swoim koncie dany twórca ma zrzeszonych odbiorców zainteresowanych jego treściami.
Drugi powód. dla którego warto dbać o jego wyskoki poziom, to ocena algorytmu. Wysoki poziom tego wskaźnika, pokazuje algorytmowi Instagrama, że dane konto jest atrakcyjne dla odbiorców i warto je promować wyższymi zasięgami, a co za tym idzie pokazywać je też nowym widzom.

Usuwanie obserwatorów na Instagramie – jak to zrobić?

Aby to przeprowadzić, należy systematycznie analizować konta, które Cię obserwują. Raz na jakiś czas rozwiń listę obserwatorów na swoim profilu i wejdź kontrolnie na kilka kont. To jest też świetna okazja, żeby podziałać aktywnie u swoich obserwatorów i przypomnieć się im. Zostaw reakcje pod ich postami, komentarz, zajrzyj do relacji.

Jeżeli konto nie publikowało nic od dłuższego czasu, to jest prawdopodobne, że twórca zaprzestał działań na IG i do Ciebie też nie zagląda. Możesz wysłać wiadomość prywatną do takiej osoby, aby się upewnić.

Pamiętaj, żeby nie usuwać zbyt dużo kont naraz. Wystarczy, że za każdym razem usuniesz 3-5 kont. To jest ważne, aby algorytm IG nie uznał Twoich działań jako zautomatyzowanych (jako bota), bo to jest niezgodne z regulaminem.
Każdorazowo, gdy zaobserwuje Cię konto z kategorii niemile widzianych, od razu po odczytaniu powiadomienia o tym, usuń je z listy obserwatorów.

Jakie konta usunąć w pierwszej kolejności?

  • Konta zagraniczne, szczególnie prowadzone przez ludzi pochodzących z krajów arabskich.
  • Takie, które nie pasują kompletnie do Twojej grupy docelowej.
  • Konta modowe, fitness, ponieważ to one bardzo często stosują taktykę follow4follow, czyli polubiają różne konta na chwilę, a po rewanżu lub nie, cofają obserwację.
  • Konta agencji marketingowych sprzedających usługi pozyskiwania followersów, ponieważ robią to po to, aby zwrócić uwagę na siebie, swoją ofertę lub wysyłać wiadomości prywatne bez narażania się na wpadanie do spamu.

Jakie konta usunąć w drugiej kolejności?

Takie, które nie są w ogóle aktywne u ciebie, nie lajkują, nie komentują, nie oglądają relacji, a w szczególności:

  • osoby, które obserwują kilkaset innych kont,
  • od dawna nic nie opublikowały na swoim koncie,
  • konta, które wydają Ci się podejrzane z jakiegoś powodu.

Podsumowując:

  • Nieaktywni followersi obniżają Twoje zasięgi.
  • Zaangażowanie Twoich followersów liczy się teraz najbardziej dla algorytmu Instagrama.
  • Nie ilość obserwatorów, a jakość decyduje o profesjonalnym wyglądzie Twojego konta.
  • Przez niskie zasięgi, Twoje treści nie pokażą się ludziom faktycznie zainteresowanym tematem.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz