§ 1 Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
1) Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub ułomna osoba prawna.
2) Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę niezwiązaną bezpośrednio
z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
3) Operator Płatności – Stripe Payments Europe Limited 1 Grand Canal Street Lower, Grand Canal Dock, Dublin, D02 H210, Ireland
4) Regulamin – niniejszy regulamin.
5) Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem: https://mam-na-to-plan.pl
6) Sprzedawca – Wioletta Jemielita, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą : Mam Na To Plan Wioletta Jemielita, ul. Koński Kierat 4//3, 70-563 Szczecin, NIP 5971079892, Regon 811140466, kontakt: kontakt@mamnatoplan.pl
§ 2 Postanowienia wstępne
1. Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż produktów elektronicznych oraz usług.
2. Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupujących.
3. Do korzystania ze Sklepu, w tym w szczególności do dokonania zakupu w Sklepie, nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Kupującego. Wystarczające są:
- dostęp do internetu,
- standartowy system operacyjny,
- standartowa przeglądarka internetowa,
- posiadanie aktywnego adresu e-mail.
4. Kupujący nie może dokonać zakupu w Sklepie anonimowo, ani pod pseudonimem.
5. Umowy w Sklepie są zawierane w języku polskim.
6. Wszystkie ceny produktów podane na stronach Sklepu są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
7. Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy produkcie w momencie złożenia zamówienia przez Kupującego.
§ 3 Składanie zamówienia
1. Zamówienia w Sklepie można składać przez całą dobę, we wszystkie dni roku.
2. W celu złożenia zamówienia, Kupujący zobowiązany jest podjąć następujące kroki:
- wybrać produkt będący przedmiotem zamówienia poprzez kliknięcie przycisku
„Do koszyka”,
- z widoku koszyka kliknąć przycisk „Zamawiam”,
- wybrać z listy kraj miejsca zamieszkania lub siedziby Kupującego,
- podać adres e-mail, na który ma nastąpić wysyłka produktu elektronicznego,
- wybrać sposób płatności za zamówienie,
- podać dane Kupującego : imię, nazwisko, numer telefonu,
- podać dane firmowe, jeżeli Kupujący chce otrzymać fakturę ,
- zapoznać się z regulaminem Sklepu i zaakceptować jego postanowienia. Kupujący akceptuje postanowienia tylko, jeżeli rzeczywiście na nie się zgadza. Brak akceptacji Regulaminu uniemożliwia złożenie zamówienia.
- wyrazić ewentualne zgody marketingowe. Wyrażenie zgód jest dobrowolne. Zamówienie może zostać złożone, bez wyrażania tych zgód.
- kliknąć w przycisk ” Kupuję i płacę”.
3. Po kliknięciu w przycisk „Kupuję i płacę”, Kupujący zostanie przekierowany na stronę Operatora Płatności.
4. Płatność dokonywana jest bezpośrednio na stronie podmiotu świadczącego obsługę płatności on-line.
5. Po dokonaniu płatności, Kupujący zostanie powrotnie przekierowany na stronę Sklepu.
6. Z chwilą dokonania zapłaty, między Kupującym a Sprzedawcą zostaje zawarta umowa sprzedaży.
7. Kupujący otrzyma, na podany w zamówieniu adres e-mail, potwierdzenie zawarcia umowy.
§ 4 Realizacja zamówienia
1. Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż wyłącznie produktów elektronicznych.
2. Realizacja zamówienia polega na przesłaniu Kupującemu produktu elektronicznego na podany w zamówieniu adres e-mail.
§ 5 Odstąpienie od umowy Konsumenta
1. Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
2. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi
w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę
o utracie prawa odstąpienia od umowy.
3. Aby odstąpić od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji
o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną.
4. W celu zachowania terminu do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
5. W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia,
w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
§ 6 Odpowiedzialność za wady
1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkt wolny od wad.
2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady).
3. Jeżeli sprzedany produkt ma wadę, Kupujący może:
- żądać wymiany produktu na wolny od wad,
- żądać usunięcia wady,
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
- złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
4. Jeśli Kupujący stwierdzi wadę produktu, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
5. Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji.
6. Szczegóły dotyczące rękojmi Sprzedawcy za wady regulują przepisy Kodeksu cywilnego (art. 556 – 576).
§ 7
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku ze sprzedażą towarów na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
2. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem
o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą, - skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem
3. Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl
§ 8 Dane osobowe i pliki cookies
- Sprzedawca ( Administrator) przetwarza dane osobowe Kupującego wyłącznie w celu realizacji zamówienia.
- Sprzedawca może przetwarzać dane osobowe Kupującego również w innym celu niż realizacja zamówienia po uprzednim uzyskaniu stosownej zgody Kupującego, np. poprzez zapis do newslettera lub dla potrzeb wystawienia faktury.
- Administrator Strony gwarantuje właściwe zabezpieczanie tych danych, poprzez:
- stosowanie zabezpieczeń dostępu ( odrębnych haseł do uruchamiania systemu operacyjnego, systemu pocztowego, systemu newslettera oraz panelu administracyjnego sklepu) dla osób nieuprawnionych,
- użytkowanie protokołu SSL dla Strony.
- Administrator nie udostępnia przekazanych mu danych jakimkolwiek podmiotom trzecim.
- Użytkownik Strony ma prawo do:
- żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu, jeżeli Użytkownik uprzednio taką zgodę wyraził.
6. Administrator wykorzystuje pliki cookies, czyli informacje tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika Strony (np. komputer, tablet, smartfon).
7. Dane te wykorzystywane są w celach statystycznych i marketingowych, poprzez następujące narzędzia: – kod śledzenia Google Analytics, w celu analizy statystyk Strony, takich jak m.in. przedział wiekowy Użytkowników, kraj pochodzenia, rodzaj urządzenia. Zbierane w tym zakresie informacje są całkowicie anonimowe i nie pozwalają na identyfikację Użytkownika – kod śledzenia Facebooka, tzw pixel Facebooka, w celu analizy statystyk odwiedzin Strony, takich jak m.in. przedział wiekowy, płeć, grupa zainteresowań, miejsce pochodzenia. Zbierane w tym zakresie informacje są całkowicie anonimowe i nie pozwalają na identyfikację Użytkownika.
8. Sprzedawca informuje Kupującego, że istnieje możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwia przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym Kupującego. W takiej jednak sytuacji, Kupujący nie będzie w stanie korzystać ze Sklepu,
a w szczególności nie będzie w stanie złożyć zamówienia.
9. Sprzedawca wskazuje, że pliki cookies mogą być przez Kupującego usunięte po ich zapisaniu przez Sprzedawcę, poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej, programy służące
w tym celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego, z którego korzysta Kupujący.
§ 9 Postanowienia końcowe
1. Regulamin jest częścią zawieranej przez Sprzedawcę oraz Kupującego umowy.
2. Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.
3. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie
z dniem ich publikacji na stronie internetowej Sklepu. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia umowy.