Jak planować posty na bloga. Trzy elementy skutecznego tworzenia wartościowych treści.

JAK PLANOWAĆ POSTY NA BLOGA ?

 O korzyściach z planowania postów na bloga, pisałam już jakiś czas temu w artykule:

Dlaczego warto planować posty na bloga?

Tam dowiecie się, dlaczego warto z wyprzedzeniem wymyślić i opracować plan publikacji treści na Waszego bloga. Dziś zajmiemy się tym, jak to zrobić.

JAK PLANOWAĆ POSTY NA BLOGA.

W procesie przygotowywania artykułów do publikacji, biorę pod uwagę trzy zasadnicze elementy, które i Wam chciałabym zaproponować:

  1.  Popularność.
  2.  Sezonowość.
  3.  Celowość.

1. Popularność.

Mam tutaj na myśli tematykę i posty, które generują najwięcej wejść na naszą stronę. Należy je wyłuskać i kolejne treści tworzyć w oparciu o tę wiedzę.

Jak to zrobić? Poprzez takie narzędzia jak:

  • Analiza statystyk w Google Analytics, czyli dedykowanym narzędziu do zbierania różnego rodzaju danych z naszej strony.
  • Google Search Console, które oprócz raportów pokaże nam również ewentualne techniczne problemy naszej strony.
  • Wtyczka Google Analytics Dashboard for WP (GADWP). Przy jej pomocy uzyskamy na bieżąco podstawowe dane o naszej stronie z ostatnich 30 dni. A to wszystko w kokpicie WordPressa, bez potrzeby logowania się do zewnętrznego narzędzia.

Statystyki pokażą, które posty są najpopularniejsze. Warto więc poszerzać tę tematykę o nowe treści, a może stworzyć nawet pewien cykl.

 

2. Sezonowość.

Niektóre tematy, są najchętniej poszukiwane przez czytelników sezonowo. Dotyczy to treści związanych z porami roku, świętami i konkretnymi miesiącami. Dlatego warto z wyprzedzeniem przygotować sobie taki plan pamiętając, że treść potrzebuje czasu, aby się wypozycjonować w wyszukiwarce. Należy ją więc opublikować z jakimś wyprzedzeniem. U siebie obserwuję, że moje evergreeny, czyli posty o największej liczbie wyświetleń, to takie sprzed roku, dwóch a nawet trzech lat. Jeżeli są to treści uniwersalne lub aktualizujemy je co jakiś czas, to głównie one będą pracowały na dużą liczbę odsłon.

Trzy wskazówki jak planować artykuły na bloga i do mediów społecznościowych
przybory do planowania

3. Celowość.

Biorąc pod uwagę ten aspekt, pytamy się sami siebie: co chcemy osiągnąć publikując określone posty na blogu ?. Cel prowadzenia bloga, w zasadzie mamy wyznaczony od samego początku. Tylko, że na przestrzeni czasu, na pewno będzie się on zmieniał. Konsekwencją tego będzie również zmiana charakteru i tematyki postów. I to jest zupełnie naturalne, bo świadczy o naszym rozwoju. Szczególnie, kiedy bloguje się od wielu lat.

Mój poprzedni blog na początku był takim klasycznym pamiętnikiem. Publikowałam na nim szeroko rozumiany lifestyle, wspomnienia i inspiracje związane z wydarzeniami w moim życiu. Kiedy zaczęłam prowadzić planer, blog przeszedł totalną metamorfozę. Zmieniłam platformę, nazwę i tematykę. Kategoria Lifestyle pojawia się tu nadal, jest jednak już bardziej ukierunkowana. Moim priotytetem stało się edukowanie oraz inspirowanie w temacie zarządzania czasem, planowania, lepszej organizacji codzienności, wyznaczania osobistych celów i ich realizacji.

Zobacz bezpłatne materiały, które przygotowałam dla Ciebie

Podejmowane przeze mnie działania zmierzają więc w tym celu. Tym samym artykuły na blogu i treści w social mediach realizuje według  określonego planu. Ta strategia oczywiście zmienia się, w zależności od celu, jaki chcę aktualnie osiągnąć. A służą temu cykliczne podsumowania. Obecnie będę je przeprowadzała w rytmie kwartalnym, więc zmiany mogą być dość często.

Jak Ty, masz zabrać się do planowania postów na bloga?

Dzisiaj, gdy czytasz ten artykuł zadaj sobie pytanie:

Co chcę osiągnąć na swoim blogu? Jaki efekt pragnę uzyskać w najbliższym czasie, publikując tam swoje treści?

  •  Szczególnie promować określoną tematykę?
  •  Kierować odbiorców do swojego sklepu?
  •  Wzmacniać swoją pozycję jako eksperta w jakiejś dziedzinie?
  •  Zachęcić do podjęcia wyzwania, udziału w jakiejś akcji?
  •  Zarabiać na współpracach, polecając czytelnikom produkty partnerów?
  • Dostarczać rozrywki, wzruszeń, inspiracji?

Możliwości jest wiele. Ty sam musisz określić swój cel. Chyba, że chcesz skorzystać z czyjejś profesjonalnej pomocy lub życzliwej opinii. Zawsze możesz napisać do mnie:

kontakt@mamnatoplan.pl

Po co i w jaki sposób planować treści na bloga
plannery

Mój cel na najbliższy kwartał, to promocja nowego produktu, który już powstaje. Będzie to e-book o tym, jak rozprawić się z problemem odwlekania.

Masz problem z realizacją swoich planów i marzeń? Ciągle odkładasz je na później?

„Zrobię to później, załatwię to w przyszłym tygodniu…”

To najczęstsze formuły, które stosujemy przy odkładaniu zadań lub obowiązków w czasie.

Czy Tobie zdarza się często zwlekać z czymś, przekładać i odwlekać?

Jeżeli odpowiedziałeś na to pytanie twierdząco, to jesteś w dobrym miejscu. Zapisz się na listę oczekujących na e-book.   

Zapisując się na listę oczekujących :

  •  otrzymasz bezpłatny  rozdział e-booka,
  •  dostaniesz powiadomienie o sprzedaży,
  •  podaruję Ci atrakcyjną  zniżkę, tylko dla zapisanych.

Podobne wpisy

28 komentarzy

  1. Ja do bloga podchodzę aż za swobodnie, bo zakładałam go ,,dla siebie”, więc też nie poświęcałam, z różnych względów, zbyt wiele czasu na przebywanie tam. Natomiast w parze z blogiem idzie instagram o tej samej nazwie i tam już faktycznie staram się mieć kontrole nad kierunkiem, w jakim chciałabym go prowadzić.

    Pozdrawiam
    Hmmm… Po tym co napisałaś o książce, przyszła mi na myśl inna – ,,Ona to wie” Loreny Franco.

  2. Ja również planuje swoje treści, chociaż czasami zdarza mi się je modyfikować. Planowałam inny wpis, w międzyczasie urodziła się przeprowadzka w naszym życiu, chciałam się podzielić z trudnościami jakie napotkałam i już coś wyskoczyło nieplanowo. Natomiast tak zwykle planuje treści. Daje mi to obraz jak często pisze na dany temat. Bądź w jakiej kategorii publikuje najwiecej.

  3. Przyznaje, że kieruję się wymienionymi przez Ciebie kryteriami. Co tydzień w poniedziałek staram się rozplanowywać posty na cały tydzień, a czasem nawet i dłużej. Znacznie ułatwia to pracę 🙂

    1. Jeżeli ten nowy kierunek przynosi efekty w postaci zadowalającej Cię liczby czytelników, to jest OK. Bo Czytelnicy przychodzą i odchodzą, to jest normalne. A zawsze możesz też wprowadzić naprzemienność publikowanej tematyki.

  4. Ciekawy wpis. Sama mam blog i sklep. Podobnie jak Ty odsyłam do produktów na końcu wpisu. Zastanawiam się jak oprócz tych odsyłaczy czy całych postów poświęconych produktom, jeszcze fajniej reklamować rzeczy w sklepie. Chętnie u Ciebie to podejrzę.
    Co do zaś samego meritum postu, to ja mam łatwo, bo zaczęłam pisać o modzie. Jak mi się kończy moja kreatywność, sięgam do magazynów mody sprzed roku, przegądam je i zawsze coś ciekawego wpadnie mi do pokazania, czy opisania na blogu. I tak jak Ty, śledzę Google trendy, do robienia dobrego SEO.
    Pozdrawiam ciepło

Dodaj komentarz