DLACZEGO WARTO PRAKTYKOWAĆ WDZIĘCZNOŚĆ?

Jak praktykować wdzięczność, w jakiej formie. O tym jest artykuł

Współcześnie wielu ludzi ma tendencję koncentrowania swoich działań i myśli, na tym, czego mogliby mieć więcej. Zamiast skupić się nad tym, co mają, gonią wciąż za przyjemnością, którą daje krótkotrwałe spełnienie nowych oczekiwań.

W przeciwwadze do tego stoi praktyka wdzięczności, czyli odczuwanie zadowolenia z dotychczasowego życia. Bo jeżeli uzależniasz swoje szczęście od czegoś, co ma się dopiero wydarzyć, to w jaki sposób możesz doświadczać na co dzień spełnienia i zadowolenia ???

Jak wyrażać wdzięczność, w jakiej formie to robić

Dlaczego warto praktykować wdzięczność?

Bycie wdzięcznym:

  • wyzwala poczucie, że coś dobrego dzieje się w Twoim życiu,
  • wzmacnia pewność siebie, bo widzisz, że coś Ci się jednak udaje,
  • pomaga doceniać chwile, drobne przyjemności,
  • działa terapeutycznie w trudnych chwilach i momentach zwątpienia,
  • pozwala stać się życiowym optymistą.

Jak wyrażać wdzięczność?

Jak najbardziej szczegółowo określaj, za co dziękujesz, np.:

Nie dziękuj tak:

  • “dziękuję za dobry dzień”,

ale w ten sposób:

  • “Dziękuję za to, że dziś świeciło słońce, miałam dobre samopoczucie i mogłam pójść na spacer”.
  • “Dziękuję za to, że pomimo padającego deszczu mój dzień był udany, bo mogłam spędzić go w moim przytulnym mieszkaniu, na czytaniu książki “.

Jeżeli masz trudność w określeniu, za co czujesz konkretnie wdzięczność, podziel swoje przemyślenia na kategorie i w każdej z nich znajdź coś dobrego:

  • rodzina, partner,
  • zdrowie, odpoczynek, forma fizyczna,
  • praca, kariera,
  • rozwój osobisty, hobby,
  • samopoczucie, dobrostan.

Może zdarzyć się tak, że pomimo usilnych prób, nie znajdziesz nic pozytywnego, w tym co Ci się przytrafiło. Jeżeli wydarzyło się coś przykrego, np. zachorowałaś – drogą do wdzięczności będzie myśl, że:

  • udało się wyzdrowieć,
  • masz już to za sobą,
  • uzyskałaś wiedzę na temat swojego organizmu i wiesz już, czego masz się wystrzegać na przyszłość, a także
  • otrzymałaś pomoc lub opiekę jakiejś osoby.

Notesy handmade na osobiste zapiski

W jakiej formie praktykować wdzięczność?

Wiesz już, dlaczego warto praktykować wdzięczność i jak to robić. Teraz będzie o formach, w jakich to możesz robić.

Osoby wierzące często wyrażają wdzięczność poprzez modlitwę lub medytację. Innym sposobem jest  prowadzenie dziennika wdzięczności w formie pisanej:

  • Możesz to robić w specjalnie przeznaczonym do tego notesie, zeszycie, czy albumie.
  • Pisząc listy do siebie, przyjaciela lub wyimaginowanej osoby.

Te formy sprawią, że zbierasz  namacalne dowody, na to, iż  dobrze dzieje się w Twoim życiu i możesz zawsze do nich  sięgnąć.

Ja polecam Ci prowadzenie dziennika wdzięczności w narzędziu, którego używasz codziennie, czyli w notesie lub kalendarzu. Szczególnie dobrym rozwiązaniem jest codzienny kalendarz, który poza rolą terminarza, będzie dokumentował również Twoje sukcesy i postępy w codziennym odnajdywaniu radości.

Bez wątpienia takim rozwiązaniem jest Kalendarz Dobrych Dni, o którym już pisałam.

Zapisywanie wdzięczności codziennie w kalendarzu

Zajrzyj po szczegóły

Łączy on w sobie funkcje narzędzia do codziennego planowania oraz dziennika motywacyjnego. Znajdziesz w nim dziennik sukcesów – miejsce na każdej stronie do zapisania słów wdzięczności.

Jego edycja na rok 2021 jest już w sprzedaż. Wejdź do sklepu i skorzystaj ze specjalnej oferty na Black Week: 

‹Wchodzę do sklepu›

Artykuł powstał we współpracy ze sklepem: Kobieta Biznes Kuchnia.

Podobało się ? - Kliknij, otrzymasz nowe posty
Nowe posty na email
Otrzymuj powiadomienia o nowych postach

14 thoughts on “DLACZEGO WARTO PRAKTYKOWAĆ WDZIĘCZNOŚĆ?

  1. Dziennik wdzięczności to jest właśnie to z czym mam największy problem. Kiedyś prowadziłam, ale potem stwierdziłam, że to jest takie pisanie trochę na siłę, mimo że dostrzegam wiele pozytywnych rzeczy wokół siebie.

  2. Ja czasem lubię zakończyć dzień na przemyśleniach właśnie takich pozytywnych: co dałam radę zrobić, co samo się wydarzyło i mnie ucieszyło. Nastraja to do odpoczynku i daje siły następnego dnia.

  3. Codziennie ćwiczę praktykowanie wdzięczności. Jestem typem człowieka, który gdy popada w zły humor, ciężko znaleźć jakiś promyk szczęścia. Od jakiegoś czasu coraz częściej mi się to udaje. Fajny pomysł na praktykowanie wdzięczności z kalendarzem, jednak z moim zapałem, raczej bym go nie uzupełniła.

  4. Mam wśród znajomych osoby, które wypisują, za co są wdzięczni w ostatnim tygodniu. Czasem to małe rzeczy, czasem coś ważniejszego. To dobry zwyczaj.

    1. I tak naprawdę w każdym wydarzeniu można znaleźć coś dobrego, za co się jest wdzięcznym. Nie jest to trudne, wystarczy siąść, pomyśleć, a wychodzi na to, że nawet deszcz czy śnieg sprawiają, że można być wdzięcznym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.